Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

U kunt de Honda Insurance Motorverzekering afsluiten bij uw vertrouwde Honda-dealer.

Hier leest u alles over de dekkingsmogelijkheden en wat de verschillen zijn.

Honda Insurance is ontwikkeld door Actua. U sluit uw verzekering dus bij Actua af. Daarom ontvangt u ook de polis van Actua.

Kijk in uw inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Neem anders contact met ons op. Wij regelen alles dan alsnog voor u.

U kunt uw premie laten berekenen bij uw vertrouwde Honda-dealer. Samen met een verkoper vult u uw gegevens in en kiest u de gewenste dekking. Daarna krijgt u een offerte in de e-mail, of u kunt direct de verzekering afsluiten.

Het eigen risico is afhankelijk van de regio waar de schade plaatsvindt. De regio wordt bepaald aan de hand van de postcodelijst, zoals opgenomen in de Bijzondere Voorwaarden. Is er geen postcode bekend of vindt de schade bijvoorbeeld plaats op de snelweg, dan geldt het eigen risico op basis van regio 4. Het aanvullend eigen risico dient te worden opgeteld bij het risico uit de eigen regio. Als het herstel van de schade of vervanging van de motor plaatsvindt bij of via een door de verzekeraar erkende Honda-dealer, dan wordt het eigen risico bij schade in de eigen regio verlaagd met € 450,00. Voor schade aan windschermen geldt in geval van vervanging een eigen risico van € 67,50 per gebeurtenis.

U kunt een e-mail sturen aan de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, uw adres en de datum van opzeggen. U kunt uw verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Bij beëindiging van uw verzekering worden €12,95,- poliskosten (excl. 21% assurantiebelasting) in rekening gebracht.

Bij het aanvragen van uw verzekering geeft u Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.

Ja, dat kan. U kunt binnen de wettelijke termijn contact opnemen met uw bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Houd er dan wel rekening mee dat de dekking komt te vervallen.

Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@actuaautoservice.nl of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).

Bij éénzijdige schades kunt u het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of u kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010-44 77 153. Zorg dan dat u het kenteken van de motor bij de hand heeft.

Bij technische defecten: Neem voor de reparatie contact op met uw eigen motorbedrijf uit het Honda Insurance netwerk. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Als uw motor is gestolen, dan is het belangrijk dat u de gegevens van uw motor zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 – 74 10 001.

Daarna doet u aangifte bij de politie en meldt u de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen u dan zo snel mogelijk.

Voor de reparatie van technische defecten kunt u terecht bij uw eigen motorbedrijf uit het Honda Insurance netwerk. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

De garantiedekking is uitsluitend van toepassing indien bij aankoop van het motorrijtuig wordt gekozen voor een volledig cascodekking en deze op het moment dat een beroep wordt gedaan op de garantiedekking, ook daadwerkelijk nog van kracht is.

De verlengde garantiedekking vervalt na 10 jaar en/of als de motor ouder wordt dan 120 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 180.000 kilometer.

Indien bij ingang van de verzekering geen andere door de fabrikant of importeur of dealer/garage verstrekte garantie van kracht is, dan wordt een wachttijd toegepast van 30 dagen, gerekend vanaf de ingangsdatum van de verzekering. Voor meer informatie zie de voorwaarden.

Binnen de garantiedekking dient er sprake te zijn van een of meerdere plotseling optredende defecten aan de essentiële, beschermde onderdelen. Normaal/preventief onderhoud, onderdelen die niet zijn opgenomen in de lijst van beschermde onderdelen, onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage, waaronder filters, banden, remblokken, remschijven, remtrommel, remschoenen, accu’s, batterijen, lampen en bougies vallen niet onder de garantiedekking. Niet 'af fabriek' gemonteerde accessoires vallen eveneens niet onder de garantiedekking.

U kunt de voorwaarden hier lezen.

Naast de uitgebreide dekking die u mag verwachten, biedt de Honda Insurance Allrisk Motorverzekering garantie tot en met maximaal het 10e jaar (of tot 180.000 km) en gratis Pechhulp in Nederland mét Woonplaatsservice. Ook betaald u alleen voor het daadwerkelijk aantal gereden kilometers. Bij minder en ook bij meer kilometers dan gepland, krijgt u een deel van uw allrisk premie terug of berekenen wij het tarief dat hoort bij de juiste jaarkilometrage. Als de allrisk verzekering doorloopt, verrekenen wij dit direct na het jaarlijks onderhoud, mits de afwijking niet minder bedraagt dan 5%. Hier kunt u er alles over lezen.

U kunt al uw wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.

U kunt uw motorwijziging direct doorgeven via deze link.